joi, 4 martie 2010

Gala de premiere a Concursului National de Creaţie "Vasile Alecsandri" Ediţia a IV-a

Îmi cer scuze că scriu după aproape o săptămână de acest eveniment, dar nu prea am avut chef şi să zic, nici timp, deşi nici nu am încercat să îmi fac.
Să vă explic în ce constă concursul ăsta. În perioada octombrie-noiembrie se trimit din toată ţara creaţii: poezie, proză, dramaturgie, traduceri în franceyă şi engleză din anumite texte de Alecsandri stabilite dinainte . Mai există şi secţiunea de ex-libris care probabil vă întrebaţi ce înseamnă şi veţi fi deyamăgiţi să aflaţi că nu ştiu să vă explic astfel încât să înţelegeţi. De obicei premierea se ţine în decembrie, dar din cauya gripei porcine abia acum am avut ocazia să o susţinem, pierzând între timp şi sponsorizarea principală. Lucrările se premiază în mod anonim, având ca titlu motto-uri, pentru a nu apărea discuţii ca s-a premiat numele în locul lucrărilor. Lucrările premiate se publică întro antologie care apare la fiecare ediţie şi care e dată fiecărui câaştigător. 
Revenind... opinii despre eveniment....a fost ca orice premiere, cu multe discursuri, unele mai interminabile ca altele, muzică de pian oferită de un coleg de generaţie. Cântă superb tipul, prezentarea ediţiei de anul trecut de mine si caştigătoarea de anul trecut, care pot să zic, a ieşit ok.
Cât despre premii, l-am făcut fericit pe d. director că am luat trofeul concursului la secţiunea poezie si alte vreo 2 premii III la proză, respectiv poezie in limba franceză. Atât de fericit că mi-a dat două bucăţi în semn de felicitări. Acum veţi spune woow, ce tare. Băi, sincer, e aiurea să fii premiat pe timp de criză. Pentru toate premiile astea am primit 2 milioane, şi astea din partea comitetului de părinţi, pardon, Asociaţia de părinţi, şi numai pentru că sunt elevă în liceul asta. Premianţii din alte părţi, unii din celălalt capăt de ţară..de prin Satu-Mare şi alte părţi nu am primit decât un caron pe care scrie Diplomă pe un fond frumos.
Acum mă mulţumesc şi cu atât şi cu premiul Glissando, care constă întrun voucher. De 100 de lei mi-am luat ce cărţi am vrut...adica 3 pentru care am plătit şi diferenţa de 28 de lei. Dar nu mă plâng. Important e că a avut loc acest concurs, trecând peste criză şi că în fiecare an ia amploare, tinerii scriu din ce în ce mai bine, cum a zis şi Edward Avram, prof. câştigător al concursului în 2007, care de altfel, a vorbit foarte frumos de drumul bun pe care îl ia literatura în România.
Per total a fost frumos, interesant şi sperăm să mai fie şi ediţii viitoare. Înscrieţi-vă, nu aveţi nimic de pierdut. Spun asta din proprie experienţă. Succes în ale creaţiei!
http://9bgrupamica.edublogs.org/laureati/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu