sâmbătă, 20 martie 2010

Trăim într-o lume francofonă

Ieri am văzut 2 reclame consecutive cu melodie franţuzească pe fundal. Frumos. Ştiu că nu are nicio legătură cu faptul că azi se sărbătoreşte Ziua Francofoniei. Doar nu se fac reclame în fiecare zi. Dar îmi place să cred că da.Sunt o mare fană a limbii franceze, a culturii lor si a tot ce ţine de ei.
Ieri a fost în holul central o activitate dedicată acestei minunate zile, de care bineînţeles că am auzit din întâmplare, o activitate spontană, amuzantă, după care m-am minunat câte talente care aşteaptă să fie descoperite sunt la noi în liceu.
Vreau în primul rând să îmi cer scuze dacă am râs cănd nu trebuia sau am fost puţin cam gălăgioasă, dar .....nu mai vorbisem de mult cu Lari.
Vreau să vă felicit pe toţi....mi-aţi făcut ziua frumoasă, şi sunt sigură că nu numai mie.
Dar în mod special mi-au plăcut Tina, care a cântat superb, a avut o atitudine şi un accent foarte franţuzeşti, Irina de la 9 G, care mi-a ridicat părul de pe mâini cu "Je t'aime" şi Roxana cu Petruţ, care au fost geniali. A, să nu uit de Dragoş, pianistul.În principiu toţi au fost foarte frumoşi şi au cântat bine, dar ei au reuşit să ma hipnotizeze.
A fost şi un moment care m-a amuzat foarte mult, micuţa "piesă de teatru" în care Romeo şi Julieta(fete "amândoi", bineinţeles) au spus nişte replici în franceză, stând cu mâinile la spate, la un metru şi ceva una de alta. Replici pe care le-au uitat şi pe care le şoptea profa, greşind rândul, din când în când. Sunt puţin rea, dar a fost hilar. Oricum, intenţia contează. Ador adunările astea în holul central, unde mă simt atât de bine, unde se adună lume se cântă şi se ţin discursuri despre motivul pentru care ne aflăm acolo, de la care se face o adevarata istorie, pe care nu o ascultă nimeni.
În orice caz, ador ziua asta a francofoniei, când îmi amintesc mereu că încă mai sunt iubitori de limbă franceză, de ce vreau să fac facultatea în Franţa, şi de ce ador să aud franceza vorbindu-se în jur.
Vă las să va delectaţi auzul cu această superbă melodie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu