sâmbătă, 6 martie 2010

Subiecte "europene"

Am observat ca de vreo 3 ani încoace de când cu UE, la toate concursurile, proiectele şi lucrurile care necesită puţină imaginaţie se bagă subiecte despre societate, UE, adolescentul modern, si lucruri ştiute de toată lumea pe care nu trebuie decât să stii să le înşiri întrun mod frumos.
Unde sunt eseurile cu temă filozofică, pentru care ai nevoie de o anumită cultură? Alea care ]ncep cu "Imaginaţi-vă că sunteţi..."În ritmul ăsta imaginaţia noastră doarme şi se plafonează. De parcă devenim mai europeni dacă scriem despre cum ar trebui să fie un tânăr european. Mi se par din ce în ce mai plictisitoare şi fără substanţă concursurile astea.
Frustrare dupa olimpiada de franceză în care mi s-a cerut să scriu un eseu argumentativ întrebându-mă dacă sunt de părere ca societatea actuală cere prea multe de la tinerii din ziua de azi. Întrebare retorică.
Prefer să nu îmi bat capul încercând să dezleg lucrurile astea şi fiind curioasă dacă ungurii sau bulgarii au scris asemenea eseuri. Voi presupune că da şi că face parte din procesul adaptării această "înţelegere" a fenomenului cu care ne confruntăm: integrarea în Uniune, deşi a avut loc acum 3 ani. Încă mai aştept temele interesante de eseuuri sau proiecte. Probabil asta se va întâmpla când vom fi consideraţi "adaptaţi" adică după o cale lungă şi multe aşteptări. Până atunci cred că nu pot decât să mă adaptez şi eu societăţii şi să dezbat împreună cu ceilalţi "problemele omului modern." Neah...mai bine citesc o cartesau mă uit la un film. Îmi povestiţi voi după.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu